OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Oleszyce: Remont i modernizacja nieużytkowanego budynku pawilonu handlowego w Oleszycach z dostosowaniem do potrzeb społecznych, kulturalnych i edukacyjnych - utworzenie Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury,
Numer ogłoszenia: 161786 - 2011; data zamieszczenia: 16.06.2011
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oleszyce , ul. Rynek 1, 37-630 Oleszyce, woj. podkarpackie, tel. 016 6315010, faks 016 6315636.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.oleszyce.pl : bip.oleszyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i modernizacja nieużytkowanego budynku pawilonu handlowego w Oleszycach z dostosowaniem do potrzeb społecznych, kulturalnych i edukacyjnych - utworzenie Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury,.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn. : Remont i modernizacja nieużytkowanego budynku pawilonu handlowego w Oleszycach z dostosowaniem do potrzeb społecznych, kulturalnych i edukacyjnych - utworzenie Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury,
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie:
2.1 Dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń administracyjnych w tym:
a) mapy do celów projektowych,
b) projektu koncepcyjnego,
c) projektu budowlanego,
d) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji do pozwolenia na budowę oraz pozwolenie na budowę,
e) branżowych projektów wykonawczych, projekty wnętrza i wyposażenia, projekt drobnego wyposażenia uzupełniającego - specyfikacja z planem jego rozmieszczenia
g) inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,
h) branżowych projektów powykonawczych,
i) instrukcji użytkowania obiektu,
j) instrukcji ochrony p.poż obiektu.
2.2 Robót budowlano-instalacyjnych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, uzyskanych uzgodnień i pozwoleń administracyjnych w tym:
a) zagospodarowanie terenu inwestycji: parkingi, droga dojazdowa, sieci, przyłącza, instalacje zewnętrzne - w razie konieczności
b) remont i modernizacja budynku wraz z niezbędną infrastrukturą: instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, instalacje słaboprądowe, instalacje i urządzenia ppoż,
c) montaż wyposażenia stałego
d) dostawa i montaż wyposażenia Szczegółowy opis oraz wytyczne do wykonania przedmiotu zamówienia znajdują się w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, który stanowi integralną część SIWZ jako.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.11.27.00-2, 71.00.00.00-8, 71.24.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości:50 000,00 PLN Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w formie i w sposób, jak określono poniżej w pkt X.2 i X.3. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i formie oraz w wymaganym terminie, zostanie wykluczony z postępowania.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: - budowę, przebudowę lub rozbudowę co najmniej dwóch obiektów użyteczności publiczne np.j (obiekty kultury i sztuki, obiekty szkół wyższych i związane ze szkolnictwem, obiekty szpitalne i służby zdrowia, obiekty parlamentu i zgromadzeń publicznych, obiekty sportowe i rekreacyjne, obiekty służb porządku publicznego) o powierzchni użytkowej minimum
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na każdą funkcję wymienioną poniżej, które spełniają następujące wymagania: Kierownik Zespołu Projektowego: Kandydat na to stanowisko powinien posiadać co najmniej 5 lat stażu pracy na stanowisku projektanta, w tym doświadczenie w projektowaniu (w charakterze kierownika zespołu projektowego lub projektanta) co najmniej dwóch budów, przebudów lub rozbudów co najmniej trzech obiektów użyteczności publicznej np. (obiekty kultury i sztuki, obiekty szkół wyższych i związane ze szkolnictwem, obiekty szpitalne i służby zdrowia, obiekty parlamentu i zgromadzeń publicznych, obiekty sportowe i rekreacyjne, obiekty służb porządku publicznego) o powierzchni użytkowej minimum
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na każdą funkcję wymienioną poniżej, które spełniają następujące wymagania: Kierownik Zespołu Projektowego: Kandydat na to stanowisko powinien posiadać co najmniej 5 lat stażu pracy na stanowisku projektanta, w tym doświadczenie w projektowaniu (w charakterze kierownika zespołu projektowego lub projektanta) co najmniej dwóch budów, przebudów lub rozbudów co najmniej trzech obiektów użyteczności publicznej np. (obiekty kultury i sztuki, obiekty szkół wyższych i związane ze szkolnictwem, obiekty szpitalne i służby zdrowia, obiekty parlamentu i zgromadzeń publicznych, obiekty sportowe i rekreacyjne, obiekty służb porządku publicznego) o powierzchni użytkowej minimum
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi spełniać jednocześnie wszystkie wymienione poniżej warunki a) warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w każdym z trzech ostatnich lat obrotowych (definicja roku obrotowego zawarta jest w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości - Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późniejszymi zmianami), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnął obrót roczny w wysokości nie mniejszej niż 10 000 000,00 PLN; b) warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową wystarczającą do zapewnienia wymaganej płynności finansowej w okresie trwania umowy w wysokości co najmniej 2 000 000,00PLN; c) warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę co najmniej 4 000 000,00 PLN w postaci opłaconej polisy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku, zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest do wykazania za pomocą dokumentów wymienionych w pkt. 1, że w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia (będą podwykonawcami). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 4, kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów mają być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a) w razie zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - Umowa może zostać zmieniona w zakresie koniecznym do dostosowania jej treści do zmienionych przepisów prawa, (w tym przepisów o VAT)
b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu o dofinansowanie Inwestycji,
c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych i zaleceń dotyczących projektu o dofinansowanie Inwestycji przez instytucję zarządzającą lub instytucji pośredniczącą I i II stopnia,
d) w razie, gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony,
e) w razie udzielenia w trakcie realizacji Umowy zamówień zamiennych, uzupełniających i dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), których konieczności nie można było przewidzieć - Umowa może zostać zmieniona w zakresie koniecznym do dostosowania jej treści w związku z udzieleniem zamówień dodatkowych,
f) w razie wstrzymania realizacji Robót przez Nadzór Archeologiczny w przypadku konieczności prowadzenia badań archeologicznych w okresie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych - Umowa może zostać zmieniona w zakresie terminów wykonania odpowiednich obowiązków zastrzeżonych w jej treści,
g) w razie wstrzymania realizacji Robót przez Nadzór Budowlany, jeżeli okres przerwy w realizacji Umowy przekracza trzydzieści (30) dni kalendarzowych - Umowa może zostać zmieniona w zakresie terminów wykonania odpowiednich obowiązków zastrzeżonych w jej treści,
h) w razie konieczności ograniczenia przez Zamawiającego zakresu rzeczowego Robót w stosunku do zakresu określonego pierwotnie w Umowie - odpowiednie postanowienia Umowy mogą ulec zmianie w celu dostosowania ich treści do zmienionego zakresu Robót,
i) w przypadku, gdy w trakcie realizacji Umowy okaże się, że określone pierwotnie w Umowie materiały, urządzenia jakie maj ą być wykorzystane przy wykonywaniu Robót, nie są dostępne na rynku, albo też ich dostawa na potrzeby Umowy wiąże się z koniecznością poniesienia niewspółmiernych wysokich kosztów, na skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia Umowy - Umowa może zostać zmieniona poprzez zastosowanie innych, równoważnych i dostępnych materiałów lub urządzeń,
j) w przypadku, gdy w trakcie realizacji Umowy okaże się, że określone pierwotnie w Umowie rozwiązania jakie maj ą być wykorzystane przy wykonywaniu Robót, stały się nieaktualne lub nieprzydatne dla Zamawiającego, na skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia Umowy - Umowa może zostać zmieniona poprzez zastosowanie innych, równoważnych i dostępnych rozwiązań.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umig.oleszyce.pl : www.bip.oleszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1 , 37-630 Oleszyce.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1 , 37-630 Oleszyce Pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Osi Priorytetowych II-VII Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Burmistrz Miasta i Gminy Oleszyce
Andrzej Gryniewicz
Modernizacja Gminnego Składowiska Odpadów Stałych w miejscowości Futory
16. Budowa placu zabaw w ramach programu „Radosna Szkoła” w Podolu-Górowej
13. Budowa placów zabaw w ramach programu Radosna Szkoła w miejscowościach Roztoka-Brzeziny, Rożnów, Lipie i Gródek nad Dunajcem
15. Odbudowa budynków mieszkalnych w miejscowościach Podole-Górowa, Zbyszyce, Bartkowa-Posadowa
14. Odbudowa budynków mieszkalnych w miejscowościach Przydonica i Rożnów